Jak przebiega pozycjonowanie ecommerce?

Współczesne pozycjonowanie ecommerce jest złożonym procesem mogącym obejmować działania w wielu dziedzinach. Rozpoczyna je przeważnie audyt SEO, a optymalizacja i pozycjonowanie strony jest prowadzone etapami. Sprawdź, czego mogą dotyczyć i jak przebiega pozycjonowanie ecommerce.

Audyt SEO strony internetowej

Kompletny audyt SEO pozwala na ocenę witryny internetowej pod kątem dostosowania do pozycjonowania ecommerce. To swoisty raport obejmujący czynniki decydujące o widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Na bazie audytu SEO powinny zostać podjęte odpowiednie działania, jakie rodzaje pozycjonowania ecommerce stron www będą optymalnym wyborem. Odpowiada za nie specjalista SEO, najczęściej z firmy czy agencji wykonującej audyt.

Optymalizacja istniejącej strony WWW

Po wykonaniu analizy audytu SEO przychodzi czas na optymalizację strony internetowej do wymagań stawianych przez algorytmy Google – wyszukiwarkę, a zarazem potencjalnych klientów. Pozycjonowanie ecommerce obejmuje szereg działań optymalizacyjnych, z których jedynie część dotyczy samych treści. Ważny jest także właściwy kod strony, link-building w dwóch obszarach on-site i off site. Kampania może obejmować również edycję wizytówki w mapach Google, działania w social mediach, reklamy różnego typu czy budowanie opinii i poleceń.

Tworzenie stron internetowych pod SEO

Usługi SEO obejmują najczęściej optymalizację strony internetowej, która już istnieje. Może być to także tworzenie stron internetowych sklepów od nowa, dostosowanych do algorytmów wyszukiwarki Google. Takie pozycjonowanie ecommerce od zera może pomijać początkowy audyt SEO. Warto jednak pamiętać, że pierwsze efekty w wynikach wyszukiwania w Google mogą pojawić się później niż dla stron internetowych sklepów istniejących od dawna.

Oferty dopasowane do Twoich potrzeb

Pozycjonowanie ecommerce dostosowane do indywidualnie ustalonych wymagań firmy może dotyczyć produktów, usług czy określonej grupy klientów. Oferty na pozycjonowanie stron obejmują często abonamenty o różnym poziomie intensywności i zakresie działań. Należy pamiętać, że pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces wymagający czasu i regularnych działań.